LUM toimintakäsikirja

28 Lajivalinta Kilpa- ja huippu-urheilun arvot ja asenne 20 − 22 Henkilökohtainen valmennus, huippu-urheiluun valmistava vaihe Lajianalyysin ja urheilija-analyysin yhdistelmä Perusfysiikan että lajivalmiuksien harjoittaminen korkealle tasolle Kilpa- ja huippu-urheilun arvot ja asenne 23 − Urheilija-analyysistä ja lajikohtaisesta analyysistä kaikki irti Kilpa- ja huippu-urheilun arvot ja asenne Teema / Ikävuodet Laadukas ohjaus ja valmennus 7 − 9 Tason 1 ohjaaja ryhmän ohjaajana Ryhmän hallinta, yleistaidot ja lajitaidot, runsas teettäminen Turvallinen, rohkaiseva ja innostava toimintaympäristö Perheet: lasten vanhempien kannustava ja kiinnostunut ote lapsen harrastuksesta, monipuoliseen liikkumiseen kannustaminen. Seuralla selkeä ohjausjärjestelmä 10 − 12 Sama kuin edellinen 13 − 15 Yläkoulu Tason 2 valmentaja ryhmän valmentajana Ryhmän hallinta sekä lajien opettaminen ja teettäminen Valmennuksen perusasioiden hallinta Innostava ilmapiiri Perheet: nuorten vanhempien kannustava rooli, harrastuksen tukeminen, monipuoliseen liikkumiseen kannustaminen, säännölliseen elämänrytmiin opettaminen. Seuralla on selkeä ohjaus- ja valmennusjärjestelmä. 16 − 19 Lukio Tason 2 tai 3 valmentaja Valmennuksen suunnittelu ja ohjelmointi Perheet, nuorten vanhempien kannustava rooli, säännöllisen elämänrytmin varmistaminen, ravinto ja lepo. Seuralla on valmennusjärjestelmä tukipalveluineen 20 − 22 Tason 3 valmentaja Valmennuksen pitkänaikavälin suunnittelu ja toteutus 23 − Tason 4 valmentaja (VAT), ammattivalmentaja Valmennuksen kokonaisvaltainen toteutus Teema / Ikävuodet Ominaisuusharjoittelun painopisteet 7 − 9 Kehon hallinta ja motoriset perustaidot; juokseminen, ponnistaminen, heittäminen, kieriminen, kiinniotto, potkaiseminen

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=